Алгоритм проведення допорогових закупівель в ПроЗорро

Допорогова закупівля – це одна з форм проведення електронних торгів. Якщо розглядати сам формат, то надпорогові та допорогові закупівлі є максимально схожими. В обох випадках є тендерне оголошення, в якому прописуються вимоги до учасників. Різниця лиже в тому, якими вони будуть і що потрібно зробити учасникам для того, щоб отримати доступ до участі в боротьбі за обраний лот.

Ви завжди можете скористатися сервісом української енергетичної біржі, що є акредитованим майданчиком і може запропонувати велику кількість лотів з проведенням допорогових закупівель. Ще одним популярним напрямком на цьому сайті є продаж та оренда земельних ділянок. Про такі процедури ви зможете більш детально дізнатися тут https://sale.ueex.com.ua/ru/news/zemelqnyj-aukcion-u-kyjevi-na-majdanchykah-prozorro-prodazhi.

Користувачі як і замовники, більше зацікавлені в проведенні саме допорогової процедури, так як вона вважається спрощеною і до неї привертається значно менше уваги контролюючих органів. Варто нагадати, що такими закупівлі можуть називатися в тому випадку, якщо мова йде про суму, яка не перевищує відмітки в 200 тисяч гривень за товари та послуги і 1.5 мільйонів за виконання робіт.

Допорогові закупівлі можна назвати коректними та правильними у тому випадку, якщо вони проходять в наступній послідовності:

  • Оголошення про запуск процедури – це означає, що організатор повинен розмістити інформацію про наміри провести допорогові закупівлі. Важливо, щоб в самому оголошенні був описаний предмет закупівлі, його очікувана вартість, кваліфікаційні вимоги умови для участі й інші ключові моменти;
  • Уточнення – це вже другий етап і для потенційних учасників – це реальна можливість отримати додаткові дані про лот. На уточнення повинно даватися не менше одного дня, але за умови, якщо сума закупівлі не перевищує 50 тисяч гривень. Якщо закупівлі проводяться на суму, що є вищою від цього показника, то на проведення закупівлі повинно даватися не менше 3-х днів;
  • Робота з пропозиціями – на цьому етапі учасники надсилають свої заявки з запропонованими цінами. Важливо нагадати, що сама заявка повинна бути оформлена за зразком і лише в такому випадку вона буде розглядатися;
  • Визначення часу торгів – це відбувається лише після того, як час на подання заявок підходить до завершення. Також, на 4-му етапі проходить сама процедура аукціоні, що в даному випадку має трішки іншу назву – редукціон. Це означає, що в учасників буде три раунди для того, щоб знижувати свою пропозицію;
  • Підписання угоди – після того, як аналізуються всі отримані заявки, на основі отриманих відомостей визначається переможець. Важливо, щоб були реальні підстави для того, щоб обрати того чи іншого виконавця. Якщо ж вибір не є обґрунтованим, це може призвести до подання скарг. Далі, між сторонами підписується домовленість, згідно якої і будуть проводитися допорогові закупівлі.

Самі ж закупівлі постійно змінюються і до процедури часто вносяться певні корективи, щоб зробити її більш досконалою. Це той момент, який також варто брати до уваги.

Як проводиться переговорна процедура в ПроЗорро

Тут варто розпочати з того, що дана процедура є лише альтернативою і не може використовуватися на постійній основі. Вся справа в тому, що формат перемовин – це неконкурентна форма закупівлі, що може розглядатися лиш як виняток, коли є чіткі підстави, які не будуть йти в супереч діючому українському законодавству.

Що стосується основних характеристики, якими можна описати проведення переговорної процедури, то це наступні моменти:

  • Відсутність аукціону – учасникам не потрібно робити якісь пропозиції, знижувати їх та намагатися запропонувати найбільш вигідні умови;
  • Часові рамки – на проведення такої процедури дається мінімум часу. Все що потрібно зробити сторонам – це узгодити основні моменти, пов’язанні з постачанням товарів або ж наданням послуг;
  • Спрощені умови – на відміну від звичайних торгів. немає потреби в підготовці тендерної документації та зборі величезного переліку ліцензій та дозволі;

Саме через те, що цей варіант закупівель є спрощеним, він так сильно і цікавить замовників.

Алгоритм проведення тендерних торгів в ПроЗорро

Участь в таких процедурах проходить на основі чіткого та відпрацьованого алгоритму, який містить в собі такі кроки, як:

  • Збір тендерної документації, що відповідає вимогам тендерного оголошення;
  • Пошук цікавого лоту та відправка правильно оформленої заявки з ціновою пропозицією;
  • Подання пропозицій до тендерного комітету, що проводиться вже організаторами тендерних закупівель;
  • Початок процедури торгів – сюди можна віднести аналіз всіх отриманих пропозицій та вибір серед них найбільш економічно-вигідної заявки;
  • Підписання двосторонньої угоди;
  • Виконання всіх умов, прописаних в договорі – це стосується відразу обох сторін, які підписували документ.

Саме це і є стандартний формат, за яким проходять тендерні торги в системі ПроЗорро.